20 augustus 2013

In 2009 introduceerde Kofferfabriek Gefken de G2 Flightcase, een flightcase waarbij aluminium profiel en plaatmateriaal met elkaar verlijmd worden. De G2 Flightcases bleken al direct na de introductie in een specifieke behoefte van de professionele markt te voorzien. Eindelijk een flightcase met een zeer hoge afwerking waarbij veel oog voor detail is en er geen (visueel en praktische) hinderlijke popnagels op de profielen gebruikt zijn. Kofferfabriek Gefken heeft met de G2 Flightcases dan ook enorme successen geboekt op de medische, audio-visuele, industriële en farmaceutische markten.

Al direct bij de introductie van de G2 Flightcase werd ook de slimlid gepresenteerd, een extreem dunne deksel van nog geen centimeter. Voorheen waren de deksels van flightcases een stuk hoger en werden deze vaak opgevuld met dikke lagen schuim. Erg kostbaar, vaak onnodig en bovendien werden de flightcases hierdoor in zijn geheel groter dan noodzakelijk en hierdoor ook zwaarder en dus duurder in transport.

Inmiddels heeft Kofferfabriek Gefken de slimlid van de G2 Flightcases uitgebreid met in eigen huis ontwikkelde stalen balhoeken en scharnieren. Weer twee innovaties van Kofferfabriek Gefken die hiermee de G2 Flightcases met een slimlid voor een nog grotere doelgroep geschikt maakt.

Om uw flightcases niet alleen zo compact mogelijk, maar ook zo licht mogelijk, te kunnen produceren kiest men steeds vaker voor een kunststof honingraatplaat in plaats van voor het traditionele Berken multiplex. Dit materiaal is erg sterk, maar is ongeveer de helft van het gewicht van het traditionele Berken multiplex met een HPL toplaag. Dit levert dus enorme gewichtsbesparingen op en is door de speciaal door ons ontwikkelde procedure ook door middel van verlijming in plaats van met popnagels mogelijk. Dus ook indien u voor dit materiaal kiest een strakke afwerking zonder popnagels op de aluminium profielen.